Oddział Chirurgii Naczyniowej
Lekarz Kierujący Oddziałem: | dr n. med. Marek Durakiewicz |
---|---|
Pielęgniarka oddziałowa: | mgr Dorota Łyś |
Telefony: | |
Pokój lekarzy: | 84 677 35 72 |
Punkt pielęgniarek: | 84 677 35 89 |
Sekretariat: | 84 677 35 80 |
Ilość łóżek: | 20 |
Lokalizacja: | IV piętro, blok A |
Inne informacje:
Oddział działa od 2006 r. Od początku działalnością oddziału kieruje dr Marek Durakiewicz. Rozwój chirurgii naczyniowej w Zamościu zapoczątkowało uruchomienie pododdziału chirurgii naczyniowej w ramach oddziału chirurgicznego (styczeń 1999 r.). W 2006 r. wydzielono samodzielny Oddział Chirurgii Naczyniowej.
Oddział posiada 20 łóżek szpitalnych. Chorzy z ostrymi chorobami naczyń – m.in. pęknięty tętniak aorty brzusznej, ostre niedokrwienie kończyn dolnych (w wyniku zakrzepicy, zatoru lub urazu) oraz pacjenci z ostrymi chorobami układu żylnego – mają zapewnioną szybką, fachową i całodobową opiekę oraz specjalistyczne leczenie.
Dzięki bogatej bazie sprzętowej (arteriografia subtrakcyjna, 64-rzędowa tomografia komputerowa, aparat USG Doppler, rezonans magnetyczny) w zakresie angiologii i angiochirurgii, oddział stanowi jednostkę samowystarczalną. Współpraca z Zakładem Hemodynamiki umożliwia zwiększenie liczby i zakresu wykonywanych zabiegów endowaskularnych, takich jak przezskórne plastyki naczyń, implantacje stentów oraz wszczepianie stentgraftów w leczeniu tętniaka aorty brzusznej i piersiowej.
Kolejnym strategicznym celem jest zmniejszenie liczby amputacji kończyn dolnych, co wiąże się z poprawą leczenia cukrzycy w regionie. Pracownicy oddziału biorą czynny udział w konferencjach, szkoleniach i badaniach naukowych – efektem jest publikacja około 50 artykułów naukowych. Ponadto, oddział uczestniczył w międzynarodowych badaniach (np. SP-777, HA-007, BIO-PAD201, RECOVER II, REMEDY, EUCLID).
Obecnie zatrudnionych jest 7 lekarzy, w tym czterech specjalistów chirurgii naczyniowej (jeden z nich w trakcie specjalizacji) oraz sześciu lekarzy z chirurgii ogólnej.
Na oddziale pracuje 18 pielęgniarek, a obsługę zapewnia 4 osoby (w tym sekretarka medyczna i 3 salowe).